• МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-170 від 24 березня 2014 року

Раді міністрів Автономної Республіки Крим,
обласним, Київській та Севастопольській
міським державним адміністраціям

Щодо зменшення кількості
перевірок навчальних закладів

До Міністерства звертаються освітянські громадські організації з приводу численних перевірок навчальних закладів, які здійснюються місцевими органами управління освітою, особливо під час завершення та на початку навчального року. Керівники навчальних закладів значну кількість перевірок вважають однією з найбільших проблем сучасної школи.

Численні комісії та зростання кількості звітних матеріалів відволікають працівників від виконання основних обов’язків, що негативно впливає на роботу педагогічних колективів.

У зв’язку з цим просимо накласти мораторій на здійснення перевірок навчальних закладів до кінця навчального року, окрім випадків, пов’язаних із загрозою життю та здоров’ю дітей.

Міністр С. М. Квіт

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-29 від 23 січня 2015 року

Органам управління освітою обласних та
Київської міської державних адміністрацій

Щодо зняття з контролю окремих питань

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 27 травня 2014 року № 648 "Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України" повідомляємо про зняття з контролю подання органами управління освітою обласних та Київської міської державної адміністрації звітності з питань навчально-виховної діяльності у галузях дошкільної, загальноосвітньої, професійно-технічної та позашкільної освіти, визначеної листами Міністерства, що їх було надіслано у період до 31 грудня 2014 року.

Відтак, звітуванню підлягають лише питання:

1) охоплення дітей (у тому числі дітей-інвалідів) загальною середньою освітою (наказ від 22.12.2009 № 1175, лист від 29.11.2010 № 1/9-864);

2) охоплення дітей дошкільною освітою, розширенням мережі дошкільних навчальних закладів (лист від 18.04.2014 № 1/9-210);

3) своєчасної виплати заробітної плати педагогічним працівникам (доручення Президента України від 10 червня 2005 р. № 1-1/493, від 29 червня 2010 р. № 1-1/1378);

4) розшуку вихованців, які самовільно залишили інтернатні навчальні заклади (лист від 27.07.2012 № 1/9-532);

5) захисту житлових, майнових та інших прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в інтернатних закладах (лист від 23.08.2013 р. № 1/9-576);

6) виконання Концепції соціальної адаптації осіб з розумовою відсталістю, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 № 619-р (лист від 20.03.2009 № 1/9-185);

7) реформування інтернатних закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (наказ від 05.10.2009 № 915).

Заступник Міністра Павло Полянський

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Лист МОН України 1/9-586 від 11.11.2014

Щодо здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності

та пошукової роботи

До Міністерства освіти і науки України надходять звернення педагогічних працівників з приводу надання роз'яснень щодо вимог до здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи.

Перелік завдань, обов'язків і кваліфікаційних вимог, що висуваються до учителя загальноосвітнього навчального закладу кваліфікаційними характеристиками професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів (затверджені наказом МОН України від 01.06.2013 № 665), не містить завдань щодо здійснення вчителем науково- дослідницької та пошукової діяльності.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою (пункт 83 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року 778).

Обов'язкове визначення для педагогічних працівників тематичних завдань пошукової роботи, встановлення вимог під час проходження атестації, щодо подання ними узагальнюючих матеріалів роботи над певною методичною проблемою не відповідає вимогам, визначеним нормативно-правовими актами у галузі освіти, і є неприпустимим з боку методичних служб усіх рівнів чи органів управління освітою. Формалізм, котрий супроводжує імітацію такої роботи, відволікає вчителів від виконання ними своїх безпосередніх функцій - надавати дітям якісну освіту.

На підставі викладеного вище доручаємо припинити практику покладання на вчителів функцій формального здійснення такої науково- дослідницької та пошукової роботи. Учитель у своїй повсякденній діяльності в процесі підготовки до навчальних занять, проведення уроків та позакласних заходів фактично й здійснює і науково-дослідницьку, і пошукову роботу з широкого спектру науково-методичних завдань.

Принагідно звертаємо увагу на вимоги наказу МОН України від 27.05.2014 № 648 «Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України».

Доручаємо керуватися цим листом, а також довести його зміст до відома працівників методичних служб, керівників навчальних закладів, педагогічних працівників.

Заступник Міністра Павло Полянський

Кiлькiсть переглядiв: 202